Hopptalang?

Kom precis hem från stallet. Det gick riktigt bra idag, förutom i galoppen, för då ville han bara springa. Måste jobba på det med honom. Hoppade även ett litet hinder idag. Han har fin hoppteknik och tar stoooora skutt! :D
Ska bli kul att hoppa på riktigt med honom någon gång. Imorgon blir det nog skogen med ägaren och hennes häst.

Måste bara tipsa alla med häst/sköthäst/medryttarhäst att ha en kalender lr liknande att skriva ridpassen m.m i, tex skriva vad man gjort, hur det var, vad man ska förbättra m.m. Det är bra och roligt att ha alla sina ridpass på papper för att kunna kolla över det senare. Tex. så kan man se vad man har förbättrat m.m. Jag skrev alltid i min bok när jag hade min förra medryttarhäst Elvis, och har börjat att skriva för Gear också. :) Även att spela in sina ridpass är riktigt bra. Då ser man bättre vad man kan och måste förbättra.


Ska senare idag/kväll skriva en kort resumé av 2009.

 Gear, (han behöver mer muskler i rumpa,rygg och hals. Dessutom behöver han lägga på sig lite. Han gick ner mycket under förra sommarbetet)

 Skritttur i skogen.

/Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0