19-20-21 dec

Tänkte skriva om de två dagar jag varit hos honom än så länge + idag.

Lördag 19 dec:  Var riktigt nervös när jag skulle åka till Labbarp och kolla på honom. Skulle möta ägaren på konsum tillsammans med min pappa. Var i stallet runt 11, Jessica visade mig Gear och jag blev kär med en gång, hans långa fina pannlugg döljde ett par busiga ögon. Riktigt söt var han. Vi tog in honom, borstade och gjorde iordning honom. Sen skulle vi gå bort till ridhuset, eftersom han inte har några broddar än så var det riktigt halt, och det var uppförsbacke till ridhuset. När vi var framme så började Jessica med att rida honom, hon berättade hur han är och hur man måste rida honom; mjuk i handen och inte mycket skänkel. Sen var det min tur. Eftersom han är ca 165 hög så andvände jag pall för att komma upp och för att inte slita onödigt mkt på hans rygg. Skrittade och han var riktigt trevlig. Lätt att "styra" och så. Travade sen, och herregud, han har den skönaste trav jag någonsin kännt! Blev riktigt glad när Jessica berömde mig för min sits och mjuka hand. Men blev ännu gladare när hon sa att ingen annan ridit honom så fint, och att hon inte sätt honom trivas med en ryttare så mycket. Helt underbart! <3 Han var riktigt härlig, pigg och frammåt. När jag var klar så stannade vi i stallet och pratade m.m, men pappa frös så mycket så vi åkte hem en stund senare.

Söndag 20 dec: Mötte Jessica vid hennes lägenhet och vi åkte upp till stallet. Eftersom han fortfarande inte fått några broddar så blev det ingen ridning. Men jag kelade och borstade och sånt, för att lära känna honom. Var i stallet några timmar och följde sen med Jesica hem och drack varm choklad.

Måndag, Idag, 21 dec: Idag skulle hovslagarn kommit och fixat nya skor och broddar, men han fick förhinder. Skulle egentligen ridit ut med Jessica och hennes unghäst men det blev inte så. Kunde inte åka ut till stallet övh.
Men imorgon ska jag dit och då har Gear fått sina broddar så då ska vi rida ut. Ska bli kul att se hur han är i skogen! :D

Känns jätte kul att jag hittat sån fin häst och sån trevlig ägare!

/Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0